IN - LogotipoL’educació intercultural al CEIP Elionor Bosch: un estudi de cas.  Laura Aguiló Payeras

Resum

En aquest article s’exposen els resultats obtinguts en una recerca realitzada en un grup de tercer de primària del CEIP Elionor Bosch de Santa Margalida (Mallorca). El treball, que s’emmarca en l’educació intercultural i la didàctica de les ciències socials, intenta comprovar si treballar una seqüència didàctica intercultural a l’àrea de coneixement del medi social i cultural aconsegueix minvar les actituds racistes de l’alumnat i augmentar l’acceptació i el respecte d’aquest pels nens i nenes immigrants (sobretot els que provenen del Nord d’Àfrica) i la seva cultura.

Paraules clau

acceptació, cultura, discriminació, diversitat, educació intercultural, etnocentrisme, immigració, racisme, respecte, xenofòbia.

Resumen

En este artículo se exponen los resultados obtenidos en una investigación realizada con un grupo de 3º de Primaria del CEP Elionor Bosch de Santa Margalida (Mallorca). El trabajo, que se enmarca dentro de la educación intercultural y la didáctica de las ciencias sociales, intenta comprobar si trabajar una secuencia didáctica intercultural en el área de conocimiento del medio social y cultural consigue reducir las actitudes racistas de los alumnos y aumentar la aceptación y el respeto de éstos hacia los niños y niñas inmigrantes (sobretodo los que provienen de África) y su cultura.

Palabras clave

Aceptación, cultura, discriminación, diversidad, educación intercultural, etnocentrismo, inmigración, racismo, respeto, xenofobia.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l’article

“Aguiló, L. (2008). L’educació intercultural al CEIP Elionor Bosch: un estudi de cas. IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, V. 1, n. 0, PAGINES 171-202. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol1_num0/aguilo/index.html de l’article en (posar data)”