IN - LogotipoHelena Inglada - Educar junts

Valoració del projecte

Des de l’inici l'escola ha treballat per ser un lloc de participació real de tota la comunitat educativa. Per a això no n'hi ha prou sentint-nos informats, se'ns permet actuar: fem propostes, prenem decisions i organitzam activitats.

El projecte educatiu del centre es basa en la concepció de l'escola com un espai de reflexió i d'aprenentatge compartit, on tots podem aprendre dels altres i tenim alguna cosa per ensenyar; Educar Junts reforça aquesta filosofia.

Aquestes activitats possibiliten la relació entre els agents educatius, augmenten la comunicació i la confiança i faciliten el sentiment d'escola com un espai familiar en el qual tots (tant alumnes com pares) trobarem amb qui podem compartir les nostres inquietuds, els dubtes, consultes, ajuts... L'alumne té l'oportunitat de veure com els seus pares viuen una jornada d'oci amb el seu professor i la complicitat que entre ells es crea; els companys dels nostres fills deixen de ser uns desconeguts, coneixem les seves famílies i fem activitats amb elles, aspecte important si tenim en compte que els nostres fills passen la major part del temps a l'escola, i és aquí on creen les seves primeres relacions socials; tenim l'oportunitat d'observar com es relacionen amb els professors, companys, i els coneixem d'una altra manera. Moltes famílies del centre serien desconegudes si no els oferíssim l'oportunitat de participar en aquestes activitats.

Aprenem dels professors no sols escoltant, sinó també veient-los actuar i interactuar amb els nostres fills: aquesta és la millor escola de pares.

És evident que ens sentim orgullosos de poder participar en aquesta experiència, i cadascun de nosaltres està satisfet de posar el nostre granet de sorra per fer-la realitat. Estam convençuts que tot això repercuteix molt favorablement en la qualitat de l'educació que estan rebent els nostres fills.

El nostre propòsit és seguir endavant el proper curs, acollint les famílies noves i recollint noves propostes, tant de demandes com d'ofertes. L'anàlisi del recorregut fet fins al moment ens impulsa a plantejar nous reptes per millorar el projecte; en concret ens preocupa la baixa participació de les famílies que procedeixen d'altres cultures. Hem d'analitzar els motius, sigui per problemes de comunicació (desconeixement de l'idioma), de religió, de diferents costums..., i donar-los resposta. Hem de trobar la fórmula correcta perquè aquests col lectius de «nous ciutadans» facin seu el projecte i hi participin com un integrant més de la nostra comunitat educativa.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Inglada, H.. (2009). Educar junts. . IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, V. 2, n. 1, PAGINES 23-40. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/inglada/index.html en (poner fecha)”