IN - LogotipoElena Maffiotte, Marilina Tur, Isabel Ferrer i Patricia Herranz - Les famílies:  de la presència a la implicació

Introducció

«Tan sols des del reconeixement absolut dels altres, el respecte i l’amor, trobarem les vies per fer d’aquesta relació entre la família i l’escola un lloc de trobada que ha de donar nombrosos fruits, ja que en gran mesura és a les nostres mans el futur de les noves generacions» (Parellada, 2007).

Establir els marcs i moments de participació, de presència de les famílies a l’escola, és una tasca indispensable.

L’escola és una comunitat educativa, socialitzadora, un espai on s’estableixen vincles de comunicació, vincles afectius, que revertiran en el creixement d’infants i adults. Els i les mestres vetllarem per crear i reforçar aquests vincles.

Apropament i diàleg amb les famílies amb tres premisses clares:

Actituds que hem d’afavorir:

Volem aportar eines que ajudin els pares a gaudir del desenvolupament integral dels fills. Que els permetin una integració crítica i participativa en el seu context social.

Acompanyar les famílies en el seu saber fer com a primers educadors... Una escola oberta amb connexions: que van de dins a fora i de fora a dins. Amb intercanvis, amb vinculacions, que enriqueix l’ambient d’aprenentatge. El clima de l’escola està relacionat amb els vincles que hi ha o hi cream. Crear bons vincles genera un bon ambient. Necessitam uns temps i uns espais per crear vincles. En situacions formals o informals. L’escola és un lloc de trobades, de persones, no de papers; de compartir, de fer amics... Per implicar-se, responsabilitzar-se, ser-hi.

Per ventura repensar una altra mirada a l’educació i una altra mirada a la pràctica educativa per poder dir: «Aquesta és la vostra escola..., la nostra..., i la de tothom».

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Maffiotte, E., Tur, M., Ferrer, I. i Herranz, P. (2009). Les famílies: de la presència a la implicació IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 143-151. Consultado en "http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/maffiotte-otros/index.html en (poner fecha) )”