IN - LogotipoM. Francisca Llano i M. Isabel Sánchez Valcárcel - En la comunitat, tots som protagonistes

Introducció

La participació dels pares i les mares en el procés educatiu és un objectiu adaptat i valorat en l’educació infantil. D’acord amb Galbany, Pallisé, Valldeneu (2008), entenem que el paper principal en l’educació dels infants l’ha de tenir la família, per tant, l’escola ha d’acollir a les criatures i els seus pares i mares.

El paper de les famílies ha de ser i és una part compartida i activa de l’experiència d’aprenentatge i al mateix temps una ajuda per assegurar el benestar de l’infant a l’escola. L’escola és un context que potencia les relacions, el seu projecte es podrà dur a terme si hi ha prou motivació de tothom.

Família i escola són dos contextos diferents amb un objectiu comú: compartir l’acció educativa, és a dir, conèixer l’infant, establir criteris comuns, oferir models d’intervenció i relació amb els infants, ajudar a conèixer la funció educativa de l’escola. Des d’una perspectiva de col·laboració mútua, que passa per la confiança i el coneixement, creiem que és possible assegurar que aquests dos contextos de desenvolupament tan importants en els primers anys de vida, facilitin el creixement  harmònic dels infants (Bassedes, Huguet i Solé, 1996).

És important respectar i reconèixer que hi ha diversitat de famílies en una comunitat, per tant, és primordial fer ressaltar que no tots els infants són iguals. Amb aquesta experiència volem donar cabuda a tothom: aprendre a conviure dins aquesta diversitat és un dels objectius de l’educació.

L´experiència anomenada “El protagonista del dia” desenvolupada aquest curs a l’escoleta infantil de Cas Serres d’Eivissa amb un grup d´infants de 2-3 anys, facilita els contactes escola-familia i preten reconèixer, valorar i respectar la història personal de cadascú. L’infant assoleix els aprenentatges significativament donat que es parteix de situacions conegudes per ell, la seva situació familiar, es troba important per que se’l considera i mostra una actitud favorable a l’activitat (Ibáñez, 1993).

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Llano, MF. i Sánchez, MI. (2009). En la comunitat, tots som protagonistes IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 137-142. Consultado en "http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/llano-varcarcel/index.html en (poner fecha) )”